miercuri, 26 decembrie 2018

”Decembre”

Autor: 
George Bacovia



                           Te uită cum ninge decembre...
                           Spre geamuri, iubito, priveşte -
                           Mai spune s-aducă jăratec
                           Și focul s-aud cum trosneşte.

                           Şi mână fotoliul spre sobă,
                           La horn să ascult vijelia,
                           Sau zilele mele - totuna -
                           Aş vrea să le-nvăţ simfonia.

                           Mai spune s-aducă şi ceaiul,
                           Şi vino şi tu mai aproape, -
                           Citeşte-mi ceva de la poluri,
                           Şi ningă... zăpada ne-ngroape.

                           Ce cald e aicea la tine,
                           Și toate din casă mi-s sfinte, -
                           Te uită cum ninge decembre...
                           Nu râde... citeşte nainte.

                           E ziuă şi ce întuneric...
                           Mai spune s-aducă şi lampa -
                           Te uită, zăpada-i cât gardul,
                           Şi-a prins promoroacă şi clampa.

                           Eu nu mă mai duc azi acasă...
                           Potop e-napoi şi nainte,
                           Te uită cum ninge decembre...
                           Nu râde... citeşte nainte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu