marți, 21 mai 2019

Floare albastră

Autor: Mihai Eminescu


Floarea albastră e simbolul condiţiei umane aflate sub semnul contrariilor.
Dragostea sau chipul iubitei, precum şi tendinţa de proiectare a iubirii în infinit.

                         ”- Iar te-ai cufundat în stele
                          Şi în nori şi-n ceruri nalte?
                          De nu m-ai uita încalte,
                          Sufletul vieţii mele.

                          În zadar râuri în soare
                          Grămădeşti-n a ta gândire
                          Şi câmpiile asire
                          Şi întunecata mare;

                          Piramidele-nvechite
                          Urcă-n cer vârful lor mare -
                          Nu căta în depărtare
                          Fericirea ta, iubite!”

                          Astfel zise mititica,
                          Dulce netezindu-mi părul.
                          Ah! ea spuse adevărul;
                          Eu am râs, n-am zis nimica.

                        ”- Hai în codrul cu verdeaţă,
                          Und-izvoare plâng în vale,
                          Stânca stă să se prăvale
                          În prăpastia măreaţă.

                          Acolo-n ochi de pădure,
                          Lângă balta cea senină
                          Şi sub trestia cea lină
                          Vom şedea în foi de mure.

                          Şi mi-i spune-atunci poveşti
                          Şi minciuni cu-a ta guriţă,
                          Eu pe-un fir de romaniţă
                          Voi cerca de mă iubeşti.

                          Şi de-a soarelui căldură
                          Voi fi roşie ca mărul,
                          Mi-oi desface de-aur părul,
                          Să-ţi astup cu dânsul gura.

                          De mi-i da o sărutare,
                          Nime-n lume n-a s-o ştie,
                          Căci va fi sub pălărie -
                          Ş-apoi cine treabă are!

                          Când prin crengi s-a fi ivit
                          Luna-n noaptea cea de vară,
                          Mi-i ţinea de subsuoară,
                          Te-oi ţinea de după gât.

                          Pe cărare-n bolţi de frunze,
                          Apucând spre sat în vale,
                          Ne-om da sărutări pe cale,
                          Dulci ca florile ascunse.

                          Şi sosind l-al porţii prag,
                          Vom vorbi-n întunecime:
                          Grija noastră n-aib-o nime,
                          Cui ce-i pasă că-mi eşti drag?”

                          Înc-o gură - şi dispare...
                          Ca un stâlp eu stam în lună!
                          Ce frumoasă, ce nebună
                          E albastra-mi, dulce floare!
                           ..............
                          Şi te-ai dus, dulce minune,
                          Ş-a murit iubirea noastră -
                          Floare-albastră! floare-albastră!...
                          Totuşi este trist în lume!

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu