vineri, 3 mai 2019

Romanță tahitiană

Autor : Ion Minulescu

Orhideele negre erau descrise  în legende și mituri. Se credea că au puteri magice. În realitate, ea este o floare exotica si intriganta care devine o raritate pe zi ce trece, datorita distrugerii continue a mediului sau natural.



                                Tehura - neagră orhidee -
                                Nu eşti nici floare,
                                Nici femeie!...
                                Dar, orice-ai fi -aşa cum eşti -
                                Nu-ţi cer să-mi juri că mă iubeşti...
                                Nu-ţi cer nimic din ce-ai jurat
                                Lui Paul Gauguin -
                                Zugravul tău tahitizat -
                                Pe care-abia sosit în Paradis
                                Tu l-ai minţit
                                Şi l-ai ucis
                                Cu-acelaşi biblic "fruct oprit"...

                                Pacificul mi-e martor credincios
                                Că sufletul ţi-e-ntors pe dos...

                                Nu-mi jura, deci, că mă iubeşti,
                                Nu-mi jura, căci aşa cum eşti —
                                O biată insulară jucărie
                                Cu zece şiruri de mărgean la gât -

Din vol. Versuri, 1943

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu