sâmbătă, 17 noiembrie 2018

OF...

Autor: Ion Sorescu



                        Of, câtă toamnă curge peste noi,
                        Se scutură pădurile-n ţărână
                        Iar nucul de la poartă-mi pare mână
                        Prin care luna umblă ca strigoi.

                        Mi-e sufletul plecat desculţ prin viaţă
                        În mine toamna asta-i numa ploaie
                        Am gândurile tăvălite prin noroaie
                        Şi luna-mi pare ca un ochi de gheaţă.

                        Sau ca o rană ce-a primit-o cerul
                        Când ochi flămând a vrut să îl străpungă
                        Ca o secure ce-a lovit în dungă.
                        O rană de lumină din care arde gerul.

                        La geam se zbate pleoapa unei frunze
                        Ce parcă vrea să-mi intre în odaie,
                        Îmi pare trupul tău lipsit de straie
                        Iar mintea mi se-mprăştie confuză.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu