miercuri, 2 decembrie 2015

Lună în câmp

Autor: Nichita Stănescu


                     Cu mâna stânga ți-am întors spre mine chipul,
                     sub cortul adormiților gutui
                     și de-aș putea să-mi rup din ochii tăi privirea,
                     văzduhul serii mi-ar părea căprui.

                     Mi s-ar părea că deslușesc, prin crenge,
                     zvelți vânători, în arcuiții lei
                     din goana calului, cum îsi subtțe arcul.
                     O, tinde-ți mâna stângă către ei

                     și stinge tu conturul lor de lemn subțire
                     pe care ramurile l-au aprins,
                     suind sub luna-n seve caii repezi
                     ce-au rătăcit cu timpul, pe întins.

                     Eu te privesc în ochi și-n jur se șterg copacii.
                     In ochii tăi cu luna mă răsfrâng
                     ... și ai putea, uitând, să ne strivești în gene
                     dar chipul ți-l întorn, pe brațul stâng.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu