vineri, 1 noiembrie 2019

Toamnă bacoviană ( I )


George Bacovia
Nervi de toamnă

                              E toamnă, e foşnet, e somn...
                              Copacii, pe stradă, oftează;
                              E tuse, e plânset, e gol...
                              Şi-i frig, şi burează.

                              Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
                              Pe drumuri fac gesturi ciudate -
                              Iar frunze, de veşnicul somn,
                              Cad grele, udate.

                              Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
                              Şi-amanţii profund mă-ntristează -
                              Îmi vine să râd fără sens,
                              Şi-i frig, şi burează.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu